Lipiec, 2010

Masa Krytyczna Katowice - Lipiec

Piątek, 30 lipca 2010 · Komentarze(3)
Po całonocnej imprezie sklep, jedzenie itd, przebudziłem się niedługo przed planowanym wyjazdem na Masę :P. Jeszcze jedzenie i suszenie absolutnie mokrych ubrań, które zostały w nocy na balkonie, a deszcz sił nie żałował. W końcu i tak wyjechałem w mokrych. Do tego w cholerę spóżniony bo niczego nie potrafiłem znaleźć.

Byłem ciekaw jak po tych imprezowych dniach zachowa się moje ciało na rowerze =P. W sumie spodziewałem się że dostanę sam od siebie plaskacza w ryj, ale nie było tak źle :P. Tylko łydki na granicy skurczu od samego wyjścia z domu, dlatego dużo pedałowania na stojąco. Do Katowic w nawet niezłym czasie, z niezłą średnią (33), tylko mi zielonej fali brakowało na skrzyżowaniach :P. Spóźniłem się tylko ciut, ale i tak staliśmy jak zwykle dłużej, Artur opowiadał o kontrapasach itd ;). Po drodze sucho, tylko trochę wody spod koła.

Przejazd minął względnie szybko, spokojnie i w miarę monotonnie. Bardzo mało osób, 30, ale to żaden dla mnie szok :P. Trochę pokapało.
Po Masie bez afterka, powrót spokojniejszym tempem z Arturem i Mario przez Chorzów, oprowadzanie po okolicznych miejscach :P. W Świętochłowicach już sam, iPod do uszu i w długą. W Rudzie dokręcanie na maksa, zmęczyć mięśnie, co można uznać za stan spełniony :P

Dzień sponsorowało jedno z moich ulubionych Praw Murphyego. Otóż prędkość średnią bardzo szybko się obniża, ale już każda dziesiąta cząstka więcej to spinanie się jak na sraczu :P.
Oczywiście moim ulubionym Prawem Murphyego jest to, iż Prawo Murphyego zawsze się sprawdza, a jeśli się nie sprawdza znaczy to, że sprawdza się tym samym inne Prawo Murphyego. Cud miód i orzeszki :P

Hm (:

Czwartek, 29 lipca 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Nocą, Po mieście
Hmhm (:
Szybkie spotkanie i tripek na Maćka szybkim tempem żeby zdążyć przed kinem

Test skarpetek i rękawiczek =P

Bzium wzium

Poniedziałek, 26 lipca 2010 · Komentarze(3)
Kategoria Nocą, Przejażdżki
Przed wyjściem info od Bracika, że planuje rower. Jako że mój był już prawie pod moim kroczem, poczekałem na Niego i razem udaliśmy się na Sikornik po Anię =P.

Potem terenami przez Sikornik i na Żerniki, Wójtową Wieś. Poprzeszkadzanie żołnierzom w strzelaniu, wizyta nad [wolnym od komarów] jeziorem Cegielni i na pas serwisowy obok A4. Obie trasy do i z Gliwic przeprowadzone terenami :). Testy obu lampek, wszystko już w komplecie. Do tego nowy tył. Cudo.

Strzela coś w baju, nie wiem czy to korba (rozbierałem i smarowałem), czy siodełko lub zawiecha. Mam nadzieję, że zawiecha =P. Rower do całkowitej rozbiórki, jak planowałem ;).
Czasu przejazdu brak bo pod blokiem zobaczyłem, że kabel od licznika jest urwany przy czujniku. Spróbujemy naprawić ;> Kilometraż na podstawie Bikemapy

Piwo

Czwartek, 22 lipca 2010 · Komentarze(1)
Kategoria Żubrzyk
Na sk8 na piwo, potem na Waryniol. Potem odprowadzanie kobiet, które wydłużyło się o świeże nocą bagietki i Rogaczka. W domu raaaaano. Zabójcza średnia z prowadzenia roweru (:

Nasze zamki i konstrukcje drogowe z piasku na boisku do siatki - sooory =P

Miejscówa na powitanie słońca ;) nawet mini ognisko się trafiło.

Poszukiwania

Czwartek, 22 lipca 2010 · Komentarze(2)
Kategoria Przejażdżki
Dzień poszukiwań :P. Najpierw w okolice Sośnicowic i Smolnicy sprawdzić dwa jeziorka, czy nadają się do kąpieli. Znane już Słoneczko i nowe. Niestety, oba tylko do pływania - już przy brzegu prawie 2metry głębokości.

Potem na Sośnicę znaleźć tatę, który był na rybach. Tak szukałem, że prawie 10km po wertepach zaliczyłem :P. Szosa zamieniła się w fulla, a ja miałem okazję przejść się nawet pod przyszłą autostradą, gdzie prawie na łeb mi beton wylali :P.

Potem znów tereny i wreszcie trafiłem nad staw Emil. Pogryzły komary i..pszczoła ;> Pacnąłem ją w locie a ona w zamian za to mnie dziabła. Wieki już mnie pszczoła nie uwaliła, więc byłem drętwiejącym palcem zafascynowany :P

3000

Wtorek, 20 lipca 2010 · Komentarze(3)
Po górach mięśnie zmęczone, ale że bikestats ukazał, iż do 3000 tego roku brakuje tylko 19km, postanowiłem dokręcić :P. Full tak jak stał po górach, tak wyjechał. Czyli skrzyp, zgrzyt itd =P

Na kapciach wciąż, więc głównie tereny. Poszukiwania miejsc na nowe ognisko, misja zakończona sukcesem. Pojechaliśmy dalej terenami, które średnio były nam znane :P. Odkrywaliśmy nowe ścieżynki, zaskakiwaliśmy się naszą niewiedzą na temat naszego miasta i obserwowaliśmy oraz karmiliśmy komary GIGANTY, które gryzą nawet gdy się jedzie oO.

Sośnica, hałdy, szyby wentylacyjne, tory, hopki, Janek, Makoszowy. Potem na centrum na Rogacze urodzinowe, później wspominki i dyskusje na temat zmian w mieście :P. I na końcu dzięki uprzejmości miss Balbin - na daszek w centrum miasta. W ogóle miasto było tematem przewodnim =P

A 3000 pyknęły gdzieś w okolicach Placu Wolności, czyli znów - w mieście :). Nawet nie zauważyłem w końcu kiedy bo byłem w trakcie rozpędzania tej krowy na górkę Mikulczycką :p. W sumie myślałem, że gorzej będzie z tymi oponkami. 3000 osiągnięte i nawet przekroczone, chociaż potem w kilometrażu jest trochę prowadzenia ;). Jak na zakaz jazdy na rowerze to nawet niezły wynik ;).
Do domu w nooocy.

Zapomniany cmentarz, nawet nie pamiętałem że jest właśnie tam

Le komin czyli quest pt. "zmieść to dziadostwo w kadrze". I w ogóle to źle zbudowali bo jest krzywy! =P

Zabrze nocą

PKP

Wilkowice -> Klimczok -> Skrzyczne

Poniedziałek, 19 lipca 2010 · Komentarze(6)
Kategoria Wyjazdy
Kolejna krótka noc przedwyjazdowa (zwyczajowo tak) a następnie wyprowadzenie z parku maszyn (a.k.a. Garażu :P) Meridki celem osiągnięcia wzniesienia o nazwie Wiadukt Nad Torami i szybki schodasty zjazd na dworzec i do kas :P. Tam strajk PR, więc bilet zakupiono u IC.

Oczekiwanie opóźnionego kibla z Gliwic, w którym czekało moje towarzystwo na ten wyjazd. W pociągu dobicie dampera i amora bo plecak nawet ciężki i za duży SAG się zrobił. W Katowicach biegiem (szumem opon) na pociąg na Zwardoń (choć katowicki dworzec postanowił opisać ten pociąg jako relację Katowice - Zduńska Wola :P). Bez planowanych zakupów z racji tego opóźnienia, ale już w pociągu. Niestety PKP miało dla nas inny plan :P. Kazano z kibla wysiąść bo jak zapowiedziane - nie odjedzie z przyczyn technicznych. Po krótkim spędzeniu bydła zwanego też czasami "pasażerami" lub "klientami" na peronie 4, najbardziej reprezentatywnym, po krótkiej dezorientacji całego towarzystwa i po kilku pętelkach od krawędzi do krawędzi, bydło wpędzono znów do tego samego kibla i tak oto - odjechali :P.

Droga minęła bardzo szybko, trochę sennie i trochę planistycznie. Pamiętna z kilku wyjazdów stacja Wilkowice Bystra przywitała mżawką, lekkim deszczykiem. Poszukiwania szlaku i ruszyli, początkowo po asfaltach gdzie 2.4 i 2.5 cala na kołach skutecznie męczyło me zmęczone nogi. Tak, na samym początku już wiedziałem że to nie będzie łatwy dzień :P. Prawie dwa i pół kilo w samych oponach, boli : <
Pierwszy teren, pierwszy podjazd - stromy, jak to w tamtych okolicach. I uda poczuły co to kwas :D. Myślałem że będzie tak cały dzień, byłem zrezygnowany - na szczęście potem nogi trochę się rozruszały. Tylko łydki napięte bo było trochę podejść.

Z Wilkowic niebieskim, trochę z buta. Po spotkaniu z czerwonym lepiej, potem na nartostradę bo nią można było jechać, pieszy niebieski oznaczał pchanie. Jednak kosztowało nas to objazd i zgubienie czerwonego, padło zatem na czerwień, która tak jak pokazywały izolinie - była czerwienią iście krwistą ;). www.zbuta.pl i do przodu. Na zmianę w siodle, z buta. Generalnie gdyby było więcej mocy to dałoby się sporą część przejechać, ale gotować mięśni na sam początek nie miałem ochoty, a Ania bardzo się z takiego rozwiązania cieszyła, ja też bo inaczej byśmy się stracili i tyle ze wspólnej wyprawy ;).

W schronisku na Klimczoku obgadywanie zjazdu, gorąca herbata (4,5zł za dużą bez cytryny - zgroza. Swoją drogą - plasterek cytryny 50 groszy?! :P) i szamanie zapasów. Zjazd czerwonym do żółtego i myk do Szczyrku. Czerwony pełen średniej wielkości kamerdolców ale dało się jechać, w dalszej części poprowadzony stromym zboczem - inaczej jak z buta w mokrą pogodę na bank się nie da ;o. No chyba że na niskich ciśnieniach, ale i tak zabójstwo bo krzaki mokre i szlaku nie widać, a korzeni pełno. Po drodze spotkaliśmy dwóch bajkerów podążających w przeciwną stronę. Po minięciu tej sekcji znów da się jechać. Ogólnie zjazd bardzo szybki, bez zwrotów, trochę singla ale w większości typowy beskidzki dukt leśny. Żółty podobnie, końcówka po płytach, potem asfalt i szybki wjazd do Sczyrku.

Przerwa na foto, telefon i krótki serwis, kierunek Skrzyczne szlakiem niebieskim. Po drodze jeszcze sklep, przy którym karmię jakąś sukę w ciąży =P. Niebieski na początek już bardzo stromy ale podjeżdżalny, potem dużo z buta, na zmianę siodło, pieszo. Przed Jaworzynką podjeżdżalny. Tam przerwa i dalsza podróż prosto we mgłe, bo tylko to było widać. Widoczność jakieś 7-10metrów. Kierunek nartostrada bo tamtędy łatwiej, choć czasem krótkie odcinki z buta. O dziwo po drodze spotykamy znów tą samą sukę i tym razem Ania ją dokarmia ;). Skubana ma nogi, wali uphill lepiej niż my =D

Ale generalnie całość od Jaworzynki do podjechania, na hardtailu kiedyś wyszło lepiej :P. Skrzyczne osiągamy dość szybko, wciąż wyprzedzając zakładany czas, odpoczynek na "ganku" schroniska :P. Do środka po "victory beer" i szamanie zapasów kolejne, potem fotka time i zjazd niebieskim z racji braku czasu. Na początku kamerdolce, potem już lepiej a potem jeszcze jeszcze lepiej ;). Zjazd szybki, kilka fajnych zakrętów, jazda od lewej do prawej krawędzi szlaku, szukanie szybkich ścieżek. Trochę hopków z korzeni itd. Prędkości do około 60kph. Przed samą Lipową trudny technicznie o dużym nachyleniu, dużo gałęzi które zwalniały bo trzeba było nimi dostawać po ryju :P. Czego skutkiem zadrapanie na lewym oczodole ;). Wpadam na asfalt i czekam na Anię.

Teraz już asfaltem do Żywca, żwawym tempem. W Żywcu łapiemy się na wcześniejszy pociąg (miał opóźnienie, choć był przyspieszony =P). Szybki trip po browary do sklepu, gdzie Pani ekspedientka i podsklepowy menel byli zachwyceni koszulką kolarską z kieszonkami na Rogacze z tyłu =P. Na peron podjechała jednostka ED72 w nowym ubarwieniu interREGIO, z pierwszą klasą z tyłu, którą z przymusu musieliśmy zająć =P. Rowerki zapakowane, dołączył do nich jakiś makrokesz i tak oto na przyjemnych fotelach i w komforcie minęła nam podróż powrotna ;). Pani konduktor zrozumiała sytuację i nie pisnęła słowem na temat biletów klasy 2 w klasie pierwszej :P. Zresztą w ED fotele w klasie 2 bardzo podobne, o ile nie te same (w zależności jak się trafi). W Kato przesiadka do kibla i do Zabrza, tam niestety zostawiam Anię która podąża do Gliwic. A ja i Meridka rozochoceni licznymi skrętami w górach, odnajdujemy na chodnikach drogę przynoszącą maksimum radochy z jazdy ;)

W domu zgon ze zmęczenia i niewyspania, sprzęt pozostawiony sam sobie do późniejszych renowacji ;). Ale błota baaardzo niewiele, więc nawet nie ma czego czyścić. Chyba najczystszy wyjazd w historii :P

Filmik krótki. Wpierw podjazd na Skrzyczne - nartostradą / czerwonym rowerowym z Jaworzyny. Potem zjazd żółtym z Chaty Wuja Toma. Następnie zjazd ze Skrzycznego niebieskim do Lipowej, fragment po kamerdolcach, troche po połowie trasy.

Słit focie:

Podjazdowo we mgle. Przed Klimczokiem, po zjechaniu z niebieskiego na nartostradę

Też PRZED Klimczokiem :P tylko, że schroniskiem (drogim jak jasna cholera!)

Zjazd z Klimczusia

A tak się bawią Panowie (i Pani!) na wyciągu :P. O dziwo nie tylko DH, hardtailowcy XC też się znaleźli... Nie tędy droga Panowie! Ale fakt, kiedyś muszę tak podjechać bo w życiu na wyciągu nie siedziałem ;)

Push it, wersja Skrzycznego, nartostrada z Jaworzyny

Ta sama nartostrada

Szczyt. Skrzyczne :) Rozochocona i obchwalająca przez telefon łatwość podjazdu =P

A ja musiałem postępować wedle tradycji :P

Zamyślenie nad Skrzycznym ;)

A tak oto prezentuje się historia i czasy teraźniejsze :))

A teraz popis =P

Fotka ze zjazdu. Niebieski do Lipowej

Karczer i sklepy

Niedziela, 18 lipca 2010 · Komentarze(1)
Do Palanta po bukłak dla Ani i po coś dla siebie, o czym przypomniałem sobie dopiero w domu :P. Potem wystarczyło słowo Michała i już postanowiono o wypiciu Rogacza, którego me oczy od dłuższego czasu nie widziały ;).

Po drodze na karczer i kompresor. Merida tak zapuszczona, że dwa runy nie wystarczyły :P. Na łączkę na Rogaczka i potem do sklepu zrobić zapasy na jutrzejsze góry. ALE! Dziś niedziela, skleroza nie boli... Carrefour zamknięty, Lidl zamknięty... Trzeba było cisnąć do Tesco, które prawie mi zamknęli. Po ciemku do domciu.

Nocny underground - szosa

Sobota, 17 lipca 2010 · Komentarze(2)
Kategoria Nocą, Wyjazdy
Kolejny nocny wyjazd z racji kolejnych rekordów temperaturowych podczas dnia. Tym razem pogoda popsuła się, na wieczór nad Śląsk przyszły burze. Zabrze dłuższy czas omijało, jednak pod sam koniec nie wytrzymało ;). Nie jechałem do Gliwic na spotkanie bo trasy Zabrze-Gliwice-Zabrze mam szczerze dość, muszę znaleźć jakąś nową chociaż nie mam pojęcia jaką :P (przynajmniej szosową)

Więc w Zabrzu w deszczyku na Plac Wolności (a.k.a. "śmieszny placyk przy Urzędzie Miasta" (c) by Darek :P) dołączyć do ekipy Bytom-Gliwice. I stamtąd skierowaliśmy się przez Wolności na 1 Maja i dalej na Kochłowice itp, potem dokręcanie prędkości na zjeździe znajomą ulicą Tunkla i daaalej na Katowice, Kokociniec także znajomy ;). Cała trasa zręsztą dobrana przez Mario wiodła bardzo dobrze znanymi rejonami. Z jednej strony niby dobrze, ale w sumie to odwiedziłbym jakieś nowe miejsca, a nie jeździł znów w te same.

Prędkości spokojne, tylko na podjazdach próbowałem dotrzymać kroku szosie-szosie na swojej pseudo-szosie ;). Ale że w głowie kolanko to nie było dokręcania. Przy Kruczej w Kato zaczęło popadywać, schranialiśmy się pod przystankami, wreszcie jazda na centrum już w deszczyku. Postój na Rondzie i kierunek Bytom, aaaale - kapeć w towarzystwie, postój pod SCC. I tu zaczęło lać, ekipa pragnęła schować się w SCC w Tesco, zrobić zakupy... I tak sobie tam siedzieliśmy, aż wreszcie postanowiono o dalszej podróży. Kierunek zalane WPKiW i dalej na Chorzów, w Parku przejazd przez jeziora, bo studzienki wybijało. W Chorzowie rozdzieliliśmy się na Bytom i Gliwice/Zabrze. Każdy w swoją stronę. Ściana deszczu, jeździło się super :) uwielbiam jeździć w deszczu, a gdy jest taki ciepły to już w ogóle :P. A kurtka zdała egzamin wzorowo.

Kolekcja rowerów w SCC

Nocna Meridka? Ciemna Meridka!

Nocny underground

Piątek, 16 lipca 2010 · Komentarze(2)
Kategoria Nocą, Wyjazdy
Umówiony z towarzystwem okołomasowym na nocne śmiganie, o 22 na Placu Krakowskim. Jak dla mnie i tak zbyt wcześnie bo wciąż było ciepło a ulice nie aż tak puste :P. Najlepiej od 1:30 wzwyż

Pojechaliśmy na Rachowice i Łączną znów, po drodze wzbudzając spore zainteresowanie. W końcu siedem osób, oświetlonych jak choinki :P. Choć my z Garym jadąc na przodzie i spoglądając do tyłu, ochrzciliśmy resztę wycieczki jako "nasze świetliki" :P

Do Rachowic znów tą nudną trasą, tempem żółwim jak na noc. W Rachowicach przejazd przez trasę i decyzja o powrocie w okolice centrum. Pokrążone po parku, przez wydziały Polibudy przypomnieć bracikom o Ich pracach magisterskich =P. Potem Radiostacja, zgaszona tego dnia. Zapewne ze wstydu przed naszymi światłami =P. Pod Radiostacją dość nieoczekiwany powrót części ekipy, dalej z Anią i bracikami. Na Żerniki, park obok Bravo. Stamtąd na Zabrze bo braciki były kolejnymi, którzy mieli odpaść. Natomiast Ania i ja skierowaliśmy swe rumaczki w pobliskie laski i na hałdy, zrobić mały objazd i sprawdzić jak komary radzą sobie z 19stopniami :P. Nie gryzły nawet, gwiazd trochę było. Wszystko wciąż mokre, to po opadach, to od wszechobecnej mgły. Do Gliwic powrót jak najwięcej terenem, potem już uliczkami na Sikornik. Tam jeszcze małe szamane i tempem żółwim powrót do domu. Po drodze jeszcze jakas szalona piątkowa lasencja chciała mi zmolestować tyłek z samochodu, ale nie dałem się bo ze mną trzeba najpierw pochodzić =P.

W domu zgon straszny. Dupa bolała, plecy bolały a oczy całe w piachu i robalach bo zapomniałem okularów :P. Wyjazd na plus, choć niesamowicie krótki. Ale pogoda nocą robi swoje <3. W domu chwilę przed 4